2008. február 18., hétfő

23,) Jázmin névanalízise


A Jázmin újabb keletű névalkotás a Jasminum növénynemzetség nevéből. Ennek alapszava perzsa eredetű. A magyar köznyelvben azonban (tévesen) a fehér virágú jezsámen (Philadelphus) neve a jázmin.A névanalízis szerint a Jázmin név olyan személyiség kialakulását támogatja, akinek nagyon nagy igénye van a függetlenségre. Csak a saját szemszögéből hajlandó vizsgálni a dolgokat, mások vagy alkalmazkodnak hozzá, vagy jobb ha magára hagyják, mert minden „ellenszegülés" csak értelmetlen, terméketlen vitákhoz vezethet. Bármihez fog, annyira elmerül abban, amit csinál, hogy szinte semmi mást nem vesz észre a körülötte zajló folyamatokból. Ennek az az eredménye, hogy mások apró jelzéseit sem észleli, amikor tudatni próbálják vele, hogy valami számukra nem jó. A fentiekből egyértelműen következik, hogy kapcsolatai általában nem túl harmonikusak.


Névnapjukat a Jázminok február 24-én vagy május 10-én ünnepelhetik

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jázmin Hanna anyuja, szeretnék neked üzenni, kérlek írd meg, hol tehetem ezt meg privátban.
Ágnes

Névtelen írta...

Ágnesnek: jazminhanna@citromail.hu

Mia és Maja írta...

Gyönyörű neved van,illik is egy ilyen szép kislányhoz!:)
Hajni-anyu,nagyon örülünk minden tanácsnak,főleg atól,aki ilyen izléses blogot vezet!!!:)
Mégegyszer köszike!!!
puszi!

Névtelen írta...

Ennyi infót még ne kaptam erről a csodálatos névről :) Köszi, nagyon ügyesen összeszedted :)

Névtelen írta...

Sziasztok! Most bukkantam a blogra, ugyanis a Jázmin névről akartam többet megtudni, ugyanis ez az a női név amit szivesen adnék majd a lánybabámnak..:-) Ti hogyan becézitek?

Hanna írta...

Szia!
Mi nem becézzük egyszerüen Jázmin, de hallottam már a MImikét is ,,,,brrrr :)
Különben jó választás!!!!:-)