2008. november 21., péntek

141,) Torokfájásra, köhögésre


Az ősz és a hidegebb idő beköszöntével a mi konyhánk elmaradhatatlan "dísze" a képen látható finomság.
 Elkészítése pofon egyszerű és köhögésre tényleg nagyon hatásos.
Tehát:
 Veszünk egy fekete retket, amelyet kivájunk úgy, hogy kb. 1 cmnyi széle maradjon, majd a gödörbe mézet töltünk.
 Ajánlatos alá kistányért, tálkát tenni, mivel a méz  kiszívja a retek levét, ezáltal a folyadék mennyisége megnő, ami túlcsordul a retken.
 Egy napot állni hagyjuk. 
Valaki ezt hűtőben teszi, mi nem. 
Másnap kanalazhatjuk a vitamindús mézet, majd kiürülve az üreget újratölthetjük. 

Egészségünkre!:)


11 megjegyzés:

Great írta...

Elso ranezesre,bevallom,hogy kokuszdionak hittem:D
nem hallottam meg errol,de feltetlenul kiprobaljuk:)koszi a tippet:)))

Mia és Maja írta...

Ez nálunk most nagyon is elkelne...:s
Megpróbálom...kipróbálni..;)
puszika!!!

Zoárdka mindennapjai írta...

Én is kókusznak hittem míg el nem olvastam amit írtál:)))sosem hallottam ilyneről,de ha szükség lesz rá kipróbáljuk:)))Legyen szép napotok!!!Puszika

Evon írta...

Én is kókuszdiónak láttam! Jó ötlet, csak fekete retekből lehet?

Hanna írta...

Szia Evon!
Gondolom, régi ősi recept:-). Az öregek biztos tudták, hogy miért pont a fekete retek,,,de ahogy olvastam nagyon sok jó hatása is van , még méz nélkül is.

Ingrid írta...

én is kókusznak hittem, amiben tojás van :) de a kókusz szőrös :)))
mondjuk így sem ínycsiklandóbb, de biztos finom és hatásos.

Évi írta...

Kókuszra szavaztam volna én is.De tetszik.
Ki fogjuk próbálni mindenképpen.

Mr.H írta...

Elsem tudtam képzelni, mit keres a feketeretek a bevásárló listámon, amit anya adott. (még soha sem vettem ilyet) Mint kiderült, nálatok olvasta, és gondolta kipróbáljuk. Ma már fogyasztható is lesz. Köszönjük a tippet!

Gabi írta...

De klassz,még nem is hallottunk erről...:$:)
Szkokán fiúk

Ákombákom és Réka írta...

Jónak tűnik mi is megpróbáljuk:)
Cuupp Ákomka

Hanna írta...

Örülünk, hogy segíthettünk,,,reméljük mindenkinek beválik:)
Puszika